Preview

Avtomobil'. Doroga. Infrastruktura.

Advanced search

Pricing policy in international markets

Abstract

This article presents the results of research in the field of pricing policy in international markets. Many firms would like to become participants in the trading process on international markets. But here it is appropriate to recall the saying: "I want to, but it stings." Even if your product or service is of excellent quality and you could sell them, the success of the transaction will depend on other factors and, first of all, on the pricing policy. Pricing policy is a whole science. In the article, the authors examined the factors that influence pricing. These are political, economic, social, and technological factors. In addition to these factors, it is also necessary to be able to build a pricing strategy. They can be: economy and premium; penetration or low price; skimming; competitor pricing; marginal cost. And another point, according to the authors, is extremely important – the psychology of pricing. In conclusion, the authors conclude that the price of products depends on both internal and external factors.

About the Authors

Anatolij Y. Landsman
MADI
Russian Federation

Dr. Sc., professor



Margarita A. Zhidkova
MAD
Russian Federation

Ph.D., associated professor



Murtazali M. Murtazaliev
MADI
Russian Federation

student



References

1. Финансовые стратегии бизнеса в современных условиях / Е. В. Алексеенко, Л. С. Артамонова, Г. И. Арутюнова [и др.]; Под редакцией И.В. Политковской, Т.А. Шпилькиной, М.А. Жидковой, В.И. Прусовой. – Москва: Общество с ограниченной ответственностью "Русайнс", 2021. – 160 с. – ISBN 978-5-4365-8904-6.

2. Современные тенденции развития цифровой экономики: реалии, проблемы и влияние на финансы / О. В. Глинкина, Т. М. Регент, О. И. Рыбьякова [и др.]; Под редакцией И.В. Политковской, Т.А. Шпилькиной М.А. Жидковой, М.А. Фёдоровой, В.Б. Фроловой. – Москва: Общество с ограниченной ответственностью "Издательство "КноРус", 2019. – 222 с. – ISBN 978-5-4365-3891-4.

3. Факторы ценообразования на мировом рынке. – URL: https://vuzlit.com/1831260/faktory_tsenoobrazovaniya_mirovom_rynke

4. Ценовая политика международной компании и основные ценообразующие факторы. URL: – https://studme.org/176109/ekonomika/tsenovaya_politika_mezhdunarodnoy_kompanii_osnovnye_tsenoobrazuyuschie_faktory

5. Романенко, И.В. Ценообразование / И. В. Романенко // Экономика. Бизнес. Право. – 2017. – № 1-3(21). – С. 52-76.

6. Бакальская, Е.В. Актуальные проблемы ценообразования на российских предприятиях в современных условиях / Е.В. Бакальская // Аллея науки. – 2017. – Т. 1. – № 16. – С. 60–63.


Review

Рецензент: Н.М. Улицкая, д-р экон. наук, проф., МАДИ

Views: 215


ISSN 2409-7217 (Online)