Preview

Avtomobil'. Doroga. Infrastruktura.

Advanced search

Features of the level of objective self-assessment of physical and personal qualities during physical education classes among MADI students

Abstract

The theoretical foundations of the formation of objective self-esteem are considered, indicators of factors of physical and psychological capabilities of the human body are analyzed (using the example of indicators of MADI students) in the process of practical physical education and sports classes during the test and examination session.

About the Authors

Marina V. Solovykh
MADI
Russian Federation

Ph.D., associate professor



Olga V. Morozova
MADI
Russian Federation

senior lecturer



Alexandra P. Kozlova
MADI
Russian Federation

engineer



Anastasia A. Sukhanova
MADI
Russian Federation

student



References

1. Белов, А.К. Психология ролевого поведения. 12 ролей твоего успеха / Селидор Белов. – Москва: Эксмо, 2023. – 288 с. – ISBN 978-5-04-174573-8.

2. Ингерлейб, М.Б. Психотерапия и метафорические карты / М.Б. Ингерлейб. – Москва: Эксмо, 2023. – 256 с. – ISBN 978-5-04-173966-9.

3. Морозова, С.А. Злитесь, чтобы не болеть! Как наши эмоции влияют на наше здоровье / С.А. Морозова. – Москва: Никея, 2020. – 152 с. – ISBN 978-5-907202-38-2.

4. Панфилова, А. П. Психология общения : учебник для студенческих учреждений среднего профессионального образования / А. П. Панфилова. – Москва : Академия, 2013. – 366 с. – ISBN 978-5-7695-9683-4. – EDN FWWSKU.

5. Сизанов, А.Н. Познай себя: Тесты, задания, тренинги, консультации / А.Н. Сизанов. – Минск: Полымя, 2001. – 592 с. – ISBN 983-07-0440-3.

6. Серова, Л. К. Психология личности спортсмена : учебное пособие / Л. К. Серова. – Москва : Советский спорт, 2007. – 116 с. – ISBN 978-5-9718-0240-2. – EDN YKXZEN.

7. Хеллер, Диана Пул Близко, нежно, навсегда. Как создать глубокие и прочные отношения. Теория привязанности / Диана Пул Хеллер. – Москва: Издательство АСТ, 2022. – 320 с. – ISBN 978-5-17-146937-5.

8. Щербатых, Ю.В. Психология стресса / Ю.В. Щербатых. – Москва: Изд-во Эксмо, 2008. – 304 с. – ISBN 978-5-699-11176-3.


Review

Рецензент: В.И. Вишневский, канд. пед. наук, доц., МАДИ

Views: 150


ISSN 2409-7217 (Online)