Preview

Avtomobil'. Doroga. Infrastruktura.

Advanced search

ENGINEERING EDUCATION OR TECHNICAL TRAINING IN THE CONTEMPORARY PANDEMIC?

Abstract

This article outlines the multifaceted problem of training engineering personnel in a pandemic, associated with a forced, abrupt transition to online training. In this context, the authors of the article propose to reflect on the issue of reducing the traditionally inherent in domestic higher education, including technical, educational and socializing functions. This is due to the modern specifics of distance learning, which involves, first of all, the emphasis on mastering disciplines and passing tests and exams in subjects within the curriculum.

About the Authors

Ekaterina I. Makarenko
MADI
Russian Federation

Ph.D., associate professor



Yelena A. Ivanova
MADI
Russian Federation

 Ph.D., associate professor



References

1. Макаренко, Е.И. К вопросу о социальной адаптации будущих инженеров в условиях пандемии / Е.И. Макаренко // Автомобиль. Дорога. Инфраструктура. – 2020. – № 2. – URL: https://www.adi-madi.ru/madi/article/view/918.

2. Макаренко, Е.И. Некоторые итоги социальной адаптации к пандемии будущих инженеров (представления студентов) / Е.И. Макаренко, П.Е. Демин, О.А. Тюков // Автомобиль. Дорога. Инфраструктура. – 2020. – № 4. – URL: https://www.adi-madi.ru/madi/article/view/957.

3. Федеральный закон «Об образовании в РФ» от 29.12.2012, № 273-ФЗ. – URL: http://www.consultant.ru/document/cons_doc_LAW_140174/779e21e98202dcc3c9d0dd5994c7d061e7ab1f5f/ (дата обращения: 19.01.2021).

4. Тощенко, Ж.Т. Социология жизни: монография / Ж.Т. Тощенко. – М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2016. – 205 с.

5. Гидденс, Э. Основные понятия в социологии / Э. Гидденс, Ф. Саттон; пер. с англ. Е. Рождественской, С. Гавриленко; под науч. ред. С. Гавриленко. – М.: Нац. исслед. ун-т «Высшая школа экономики», 2019. – 336 с.

6. Кузнецов, Ю.В. Проблемы личностного и профессионального становления преподавателя физической культуры в вузе / Ю.В. Кузнецов // Автомобиль. Дорога. Инфраструктура. – 2020. – № 1. – https://www.adi-madi.ru/madi/article/view/879.


Review

Views: 285


ISSN 2409-7217 (Online)